Un viitor automobil Apple?
Este tot mai probabil ca zvonurile despre un viitor automobil produs de Apple să fie adevărate.
Doug Field s-a alăturat companiei Apple în 2018 pentru a conduce proiectul său auto, acum, fostul angajat Tesla a plecat la Ford unde va ocupa funcția de directorul al departamentului de tehnologie avansată. Această demisie pune sub semnul întrebării progresul înregistrat de Apple în dezvoltarea tehnologiei și experienței necesare pentru a concura în industria auto.
Cu toate acestea, eforturile Apple în materie de mașini au fost întotdeauna un paradox, deoarece vorbim despre un produs foarte anticipat, despre care compania nu spune aproape nimic.
La începutul anului 2021, era încă greu de evaluat progresul companiei. În ciuda rapoartelor potrivit cărora o mașină Apple va intra în producție în trei ani, cei familiarizați cu situația au declarat că lucrările de dezvoltare sunt încă într-un stadiu incipient.
Kevin Lynch, care a condus departamentul dedicat Apple Watch, a preluat câteva aspecte software ale proiectului auto. Această mișcare a ridicat alte întrebări, deoarece acesta nu provine din industria auto. Au existat și alte schimbări, ingineri din alte departamente s-au alăturat proiectului auto, însă pentru moment, nu este clar cine îl va înlocui în cele din urmă pe Field și dacă managerii existenți vor avea un rol mai mare.
De ce ar face Apple o mașină? Sunt trei motive mari și late.
-Apple are printre cele mai mari rezerve de cash, iar banii trebuie puși să lucreze pentru tine.
-Automobilele sunt produse de volum mare și cu preț mare, deci generează o mulțime de bani. Să luăm ca exemplu recent prezentatul Ford F-150 Lightning, care în 3 săptămâni a trecut de 100.000 de precomenzi. Prețurile sunt între 45.000 și 85.000 de dolari, dacă țin bine minte. Considerând că toate modelele precomandate au fost de 50.000 de dolari bucata, tot înseamnă comenzi de 5 miliarde de dolari pentru Ford dintr-un foc. Un model, o lansare, 3 săptămâni.
-Automobilele sunt acum computere pe roți. La asta se referea și articolul WSJ, defapt. Contează acum mai puțin suspensia și mai degrabă funcțiile oferite pasagerilor. Condus semiautonom, asistent vocal, iluminat ambiental adaptiv, uși care se închid singure, interfețe multimedia pe care poți face orice – acestea sunt elementele despre care se discută în segmentul mașinilor de lux, iar suspensia și puterea au ajuns la categoria “alte mențiuni”.
Cum va fi o mașină Apple? Cum credeți că va arăta, ce credeți că va avea special?
Încă nimeni nu știe, dar cert este că Apple și-a dezvoltat deja o mulțime de tehnologii pe care le poate integra într-o viitoare mașină (procesoare proprii, Siri, Apple Music, Apple Maps, sisteme de plăți, tehnologie de condus autonom, cheie pe telefon, tehnologie LIDAR etc)