Cum economisim combustibilul.

Sfaturi de la mecanici și instructori auto

Preţul unui litru de combustibil, a ajuns la un nivel record din ultimii 20 de ani. Aceasta îi tentează pe unii şoferi să renunţe la automobil. Totuşi, mecanicii şi instructorii auto au sfaturi despre cum se poate economisi combustibilul chiar şi în proporţie de 50 la sută.

Anvelopele învechite, senzorii defecți sau uleiul uzat se numără printre factorii care cresc consumul. La fel şi felul în care conducem, frânarea şi accelerarea bruscă. Specialiștii precizează că, pentru a economisi combustibil, șoferii trebuie să schimbe la timp uleiul și filtrele.

În primul rând, uleiul din motor când îşi termină resursa opune rezistenţă. Filtrul de aer nu vede cantitatea corectă de aer şi evident consumul se măreşte.

Specialiștii estimează că anvelopele umflate cu o presiune mai mică față de cea stabilită de uzină sau utilizarea anvelopelor învechite au un impact asupra consumului de combustibil de până la 10 la sută mai mult decât de obicei. În plus, jantele cu un diametru mai mare decât cel indicat de producător cresc consumul de combustibil, iar în trafic acesta se dublează.

Accelerarea moderată şi frânarea lentă pot reduce consumul.

„Pedala acceleraţiei trebuie apăsată moderat. Accelerația puternică duce la consum enorm de combustibil, care nu se foloseşte chiar dacă arde, nu se foloseşte la tracţiune, ci se duce în vânt.”

Turaţiile motorului nu trebuie să depăşească cifra de două mii la fiecare treaptă a cutiei de viteză. Iar dacă așteptăm pe cineva în mașină mai mult de două minute, e indicat să oprim motorul. Încălzirea motorului în zilele reci este un mit, spun specialiştii.

„Nu este necesar să stai să încălzeşti motorul până ajunge la temperatură. E suficient circa 30 de secunde să funcţioneze motorul şi atunci porneşti. Atât timp cât încălzești se pierde foarte mult combustibil. Dar dacă după 30 de secunde pornești, mai repede se încălzește motorul atunci când ești în deplasare.”

Un alt mit despre consumul redus este oprirea motorului la semafor.

„Atunci când motorul lucrează la turaţii foarte mici, consumul este infim. Atunci când porneşti motorul ai nevoie de foarte mult combustibil. Tu ai oprit şi o să economiseşti un miligram, dar o să cheltui grame la pornirea motorului.” Cînd totuși înțelegi că mașina nu lucrează la modul în care se dorește, apelați pentru un evacuator. de la evacuator.md.

Potrivit organizației independente Energy Saving Trust, deplasarea cu geamul deschis și cu bagajul montat deasupra maşinii poate duce, de asemenea, la un consum mai mare de combustibil, întrucât crește rezistența. Iar conducătorii auto care parcurg 5-6 km până la serviciu cu maşina vor înregistra un consum ridicat din cauză că motorul nu reuşeşte să se încălzească la această distanţă, iar recomandarea ar fi transportul public.

Sfaturi pentru momentul în care ţi se opreşte motorul.

Oricât de mult ne-ar plăcea să credem că maşinile sunt minunate, ele rămân, până la urmă, nişte fiare cu măruntaie extrem de complicate tehnic.

Iată şapte sfaturi pentru acel moment care poate deveni foarte periculos:

1. Scoate maşina din viteză

Nu contează dacă te afli la volanul unei maşini cu cutie de viteze manuală sau automată, acest pas este esenţial pentru a păstra inerţia vehiculului şi pentru a te scăpa pe tine de durerea menţinerii piciorului stâng pe pedala de ambreiaj (în cazul unei cutii manuale). La maşinile cu cutie automată, levierul trebuie pus în poziţia N.

2. Păstrează distanţa de siguranţă faţă de maşina din faţă

În acest caz, distanţa faţă de maşina din faţă trebuie să fie mai mare, fiindcă sistemele de asistenţă (servodirecţie, servofrână) nu mai funcţionează, ceea ce duce la o greutate sporită în manevrarea volanului şi a pedalei de frână.

3. Caută un loc în care poţi opri în siguranţă

Înainte de a vira brusc către marginea şoselei, caută rapid cu privirea un loc în care poţi opri, după care asigură-te că te poţi îndrepta înspre acel loc.

4. Semnalizează dreapta sau porneşte luminile de avarii

După ce te-ai asigurat că te poţi îndrepta către locul de siguranţă, semnalizează dreapta, la fel cum ai face-o dacă motorul ar funcţiona. E important să ştii că nu trebuie să scoţi cheia din contact după ce motorul s-a oprit şi nici nu trebuie să o mişti din poziţia de pornire, fiindcă altfel semnalizarea s-ar putea să nu mai funcţioneze şi, mai important decât atât, volanul se va bloca.

5. Nu frâna brusc şi fii pregătit să apeşi mai tare pe pedala de frână

Dacă eşti pe autostradă sau pe o şosea unde se circulă cu viteză, ultimul lucru pe care vrei să îl faci e să frânezi brusc. Încearcă să păstrezi inerţia maşinii cât poţi de mult şi fii pregătit să apeşi mai tare pe pedala de frână, fiindcă pompa de servofrână nu va funcţiona.

6. Încearcă să duci maşina cât mai departe de drum înainte să opreşti

Dacă eşti în oraş, caută o străduţă mai liberă pe care să opreşti. Dacă eşti pe un drum extraurban, caută un loc cât mai îndepărtat pe şosea. Motivul: unii şoferi s-ar putea să nu vadă că ai oprit pe marginea drumului şi să producă un accident extrem de grav.

7. În oraş, îndrăzneşte să ceri ajutorul celorlalţi

Dacă motorul ţi se opreşte la semafor, porneşte avariile şi cere ajutorul celorlalţi pentru a împinge maşina la o parte. Dacă nu are cine să te ajute, rămâi în maşină cu centura pusă.

 

Ce masini conduc cei mai bogați oameni de pe Pământ?

 

Prezenti in topul Forbes al celor mai bogati oameni de pe glob, acesti miliardari au cele mai variate gusturi pentru masini, la fel de diferite ca modul in care ei au facut bani. Desi sunt americani, ei prefera masini europene, cu valori intre 1.500 de dolari si 4,1 milioane de dolari, in cazul unui mogul cu un business in IT.


Steve Ballmer: Ford – 19.000 de dolari

Steven Anthony Ballmer este un om de afaceri american și un investitor care a fost directorul executiv al Microsoft din 13 ianuarie 2000 până la 4 februarie 2014 și este actualul proprietar al Los Angeles Clippers al National Basketball Association.

 

 

 

Michael Dell: Porsche – 20.000 de dolari

Mogulul Laptopurilor Dell, Michael Dell conduce un Porsche Boxter din 2004. Desi un model nou nout poate ajunge la peste 80.000 de dolari, unul uzat poate fi cumparat la putin sub 20.000.

 

 

 

 

Mark Zuckerberg: Acura – 30.000 de dolari

Fondatorul Facebook, unul dintre cei mai tineri de pe lista celor mai bogati oameni din lume, este foarte des vazut intr-un Acura TSX negru. Tanarul miliardar are una dintre cele mai modeste masini din lista, pretul acestei se ridica la 30.000 de dolari.

 

 

 

 

Francois-Henri Pinault: Lexus – 40.000 de dolari

Negustorul de haine Francois-Henri Pinault are un SUV Lexus pe care il imparte cu sotia lui Salma Hayek. Modelul costa circa 40.000 de dolari.

Bill Gates: Porsche – 400.000 de dolari

Bill Gates, care are o avere de 61 de miliarde de dolari, este posesorul unui Porsche 959 Coupe, din care s-au fabricat doar 230 de exemplare. Mașina costă 400.000 de dolari.

 

 

 

 

Larry Ellison: McLaren – 4,1 milioane de dolari

Larry Ellison, fondatorul Oracle, este cunoscut pentru pasiunea lui de a colecționa mașini de lux. Unul dintre automobilele lui de lux este un McLarren F1, în valoare de 4.1 milioane de dolari. Ellison are o avere de 36 de miliarde de dolari.

 

 

 

 

 

Laurene Powell Jobs: Audi – 37.000 de dolari

Vaduva legendarului fondator Apple, Steve Jobs, conduce un Audi A5 argintiu, care este mereu vazut parcat in fata casei sale din Palo Alto. In calitate de miliardara, ea isi permite o masina carui pret incepe de la 37.000 de dolari.

 

 

 

 

 

Carlos Slim Helu: Bentley – 300.000 dolari

Carlos Slim Helu este cel mai bogat om din lume la ora actuala, potrivit Forbes. Mexicanul, un gigant in randul afacerilor telecom, se conduce singur la munca in fiecare zi intr-un Bentley Continental Flying Spur. Dar sa nu lasam acest obicei modest de a conduce singur sa ne induca in eroare: pretul masinii este mai mare decat a multor vile si case si se ridica la 300.000 de dolari.

 

 

 


Mai multe lucruri interesante găsiți aici:

Mașină construită din 440.000 piese Lego!

Un dealer- Toyota din Emiratele Arabe Unite a comandat această versiune Lego gigantică și incredibil de reală a emblematicului SUV Land Cruiser de la Toyota.

  • Modelul are aceleași dimensiuni ca și cel real și cântărește 2 041 kilograme.
  • Land Cruiser este construit din 440.000 de piese Lego și a avut nevoie de 2.688 de ore lucrătoare pentru a fi creat.
La un moment dat, în timpul adolescenței noastre, cei mai mulți dintre noi abandonăm jucăriile cu care ne jucam ore întregi când eram copii, schimbând creativitatea și imaginația noastră tinerească cu realismul obosit al maturității. Dar unii norocoși reușesc în schimb să transforme obsesiile copilăriei într-o carieră. Printre aceștia se numără constructori certificați Lego, care își folosesc pasiunea pentru blocurile de plastic pentru a crea sculpturi colosale Lego. Al-Futaim Toyota, un dealer din Emiratele Arabe Unite, a găsit un astfel de constructor certificat Lego cu sediul acolo, iar acum poate să prezinte acest model Lego de dimensiune completă al noului Toyota Land Cruiser 300.


Modelul, care este expus în Dubai Mall până pe 15 decembrie, este incredibil de precis. Sculptura Land Cruiser are exact aceleași dimensiuni ca și SUV-ul real, întinzându-se 4,9 lungime și 1,8 m înălțime. Vehiculul Lego a fost construit de 12 membri ai echipei pentru a fi dezvoltat și construit.

Prima mașină zburătoare va costa 600.000 de dolari și va apărea în 2021.

Mașina zburătoarea produsă de compania olandeză PAL-V va fi oferită la prețul de 599.000 de dolari, iar până acum au fost primite 70 de precomenzi. Interiorul poate găzdui două persoane.


Modelul PAL-V poate atinge o viteză de 160 km/oră pe șosea și de 320 km/oră în aer, are un sistem rotor retractabil în partea de sus și motoare cu elice în spate. Altitudinea maximă care poate fi atinsă este de 3.000 de metri.

Motorul vehiculului PAL-V are patru cilindri, este alimentat cu benzină și produce 230 de cai-putere. Rezervorul de 100 de litri asigură o autonomie de 1100 de kilometri pe șosea și cel mult 450 de kilometri în aer.

 

Pioneer PAL-V este deja în producție, iar primele modele ar urma să fie livrate în 2021.

Transformarea din autovehicul cu trei roți în autogir (girocopter) se face în 10 minute.

„După ani de muncă grea, echipa noastră a reușit să creeze o mașină zburătoare inovatoare, care îndeplinește standardele actuale de siguranță impuse de autoritățile din toată lumea”, a spus Robert Dingemanse, CEO al companiei PAL-V.


Caroseria modelului Pioneer PAL-V este contruită din fibră de carbon, titan și aluminiu, cântărind doar 680 de kilograme. Modelul are nevoie de o pistă de 180 de metri pentru decolare și de doar 33 de metri pentru aterizare.

Vehiculul este dotat cu un sistem de manevrare asemnănător cu cel al motocicletelor, bazat pe înclinație.

O versiune mai ieftină, Pal-V Liberty Sport, urmează să intre în producție ulterior, la prețul de 335.000 de dolari.


Viitorii proprietari ai modelului Pioneer PAL-V vor avea nevoie de un carnet de șofer și o licență de pilot pentru a se bucura din plin de vehiculul lor.

Modelul Pioneer va trebui să parcurgă 150 de ore de zbor și să fie testat îndeaproape înainte să fie primească certificarea Agenției Europene de Securitate în Aviație (EASA). Ulterior, modelul va putea fi certificat și în SUA.

Versiuni de mașini zburătoare se află în diverse stadii de dezvoltare în Japonia, China sau Statele Unite.


Mașină potrivită pentru un începător! Cum să-ți alegi primul automobil?

Atunci când te decizi să-ți cumperi prima mașină este un moment important, pentru care probabil că te-ai pregătit multă vreme și de-abia aștepți să pleci la drum la volanul automobilului propriu.

Dar, înainte să faci acest pas trebuie să cunoști câteva detalii despre mașina pe care urmează să o achiziționezi și despre viața de șofer și de proprietar de autoturism în general.


Poftim careva recomandări:

Calculează atent bugetul

Oricât de mare ar fi entuziasmul când alegi prima mașină, trebuie să-ți fixezi un buget maxim pe care îți permiți să-l cheltui pentru această achiziție importantă.

Dacă ai destui bani pentru o mașină nouă, nu uita să adaugi la prețul afișat în showroom și cheltuielile suplimentare cu impozitul anual pe care-l plătești în funcție de  capacitatea cilindrică a mașinii, cu asigurarea auto obligatorie RCA și cu cea opțională CASCO.

Reține faptul că volumul cheltuielilor lunare se va majora din momentul cumpărării primului autoturism. Vei plăti pentru combustibil, taxe de drum, mentenanță și piese care trebuie înlocuite periodic.

Cu siguranță o să fii tentat să cumperi accesorii pentru mașină, așa că este bine să iei în calcul o sumă mai mare.

Dacă achiziționezi o mașină second hand trebuie să incluzi în buget cheltuielile cu revizii tehnice, reparații sau upgrade-uri pe care ți le dorești ca proaspăt șofer.


Stabilește caracteristicile de care ai nevoie

Dacă nu ești decis asupra modelului de mașină pe care ți-l dorești, realizează o listă cu toate caracteristicile pe care le consideri necesare și pe care le vrei de la primul tău automobil.

Identifică modelele care se potrivesc cerințelor și, bineînțeles, bugetului de care dispui. Nu te hazarda la autoturisme scumpe sau de mare viteză, află toate detaliile despre ofertele potrivite pentru vârsta și priceperea ta.

Masinile perfecte pentru începători:

                                                                      1.Ford Fiesta

ford fiestaPrimul lucru de știut este că Ford Fiesta este o mașină sigură pentru șoferii începători și că a obținut 4 din 5 stele la testele de siguranță EURO NCAP din anul 2002. Este o mașină care se comportă bine pe drumurile din oraș și din afară, fiind destul de simplu de condus de un șofer începător, datorită dimensiunilor sale reduse. Iar acest avantaj se va simți și la parcări, pe care le poți face cu ușurință.

 

 

2.Toyota Yaris

Toyota Yaris este una dintre cele mai sigure și fiabile mașini existente pe piață, mai ales că a obținut 5 stele la testele de siguranță EURO NCAP. Este o mașină de tip hatchback subcompact, cu consum redus și ușor de condus.

 

 

 

3.Hyundai I10

Hyundai I10 a obținut 4 din 5 stele la testele de siguranță EURO NCAP și îți oferă un raport bun calitate-preț. Acest model este considerat o mașină urbană compactă, ideală pentru drumuri scurte și frecvente, cât să îți dezvolți abilitățile de condus eficient. Designul interior este bine gândit, astfel încât va părea extrem de spațioasă și îți va oferi confortul de care ai nevoie.

4.Opel Corsa

Opel Corsa este o mașină de tip hatchback, cu consum redus și pe care o poți folosi în siguranță pe drumuri medii. Modelele mai noi pot avea ca dotări funcția de pilot automat, climă cu AC sau trapă pentru vedere panoramică.

 

 


Realizează un test drive înainte să cumperi prima mașină

Chiar dacă ești un șofer cu experiență, să nu alegi prima mașină pe care s-o conduci în calitate de proprietar fără să realizezi înainte un test drive, ca să vezi cum te adaptezi la stilul mașinii, dacă ți se potrivește și dacă îți place să te afli la volanul ei.

Nu ezita să încerci toate vitezele și să pui la încercare performanțele mașinii, ca să-ți dai seama de starea ei de funcționare și să estimezi dacă vei putea să o conduci în siguranță prin traficul aglomerat din oraș.

Ține seama de recomandările prezentate și învață cum să-ți alegi prima mașină, astfel încât să te bucuri de ea cât mai multă vreme, alături de cei dragi!

 

 

15 curiozităţi despre mașini pe care trebuie să le știi

Nu există stat în această lume unde să nu se găsească măcar un automobil şi oamenii care n-au mers niciodată cu o maşină pot fi lesne număraţi pe degete. Iată 15 curiozităţi despre maşini.

1. Chiar dacă nu există o statistică clară, la nivel mondial sunt în jur de un miliard de maşini în funcţiune.

3. Dacă un şofer s-ar încumeta să plece pe Lună cu maşina şi ar merge cu o viteză medie de 95 de km/h, i-ar lua aproximativ șase luni să ajungă la destinaţie.

4. În medie, o maşină este produsă din 30.000 de piese distincte.

5. 75% din maşinile marca Rolls Royce din lume sunt încă în funcţiune.

6. Primul accident de maşină a avut loc în anul 1891 în Ohio.

7. Şansele să mori într-un accident de maşină sunt de 1 la 5.000.

8. Statisticile spun că în Los Angeles sunt mai multe maşini decât oameni.

9. Este interzis să claxonezi în oraşul american New York.

10. Centura de siguranţă, accesoriul cu care sunt echipate majoritatea maşinilor, salvează o viaţă la fiecare șase minute.

11. 95% din timp, un automobil stă parcat.

12. 80% din componentele unui autoturism sunt reciclabile.

13. 35% din populaţia lumii conduce pe partea stângă a drumului.

14. 1,25 de milioane de oameni mor anual în accidente rutiere.

15. O masă din cinci este consumată la volan de către americani.

 

 

Ce trebuie să faci dacă te prinde cutremurul în maşină ?

În ciuda opiniei generalizate, în cazul unui cutremur puternic nu eşti mai în pericol în interiorul unei clădiri decât în interiorul unei maşini. Dimpotrivă, uneori s-ar putea ca riscurile tale să crească exponenţial, dar totul depinde de cel puţin câteva elemente esenţiale de care trebuie să ţii cont. Ce trebuie, aşadar, să faci dacă te prinde cutremurul în maşină?

Iată 7 greşeli pe care le fac foarte mulţi şi pe care trebuie să fii atent să le eviţi cu orice preţ.

1. Fii atent la volan. Trebuie să-ţi dai seama că este un cutremur

Dacă simţi că maşina trepidează, redu treptat viteza şi uită-te cu atenţie la traficul din jur. Între timp, alţi şoferi pot intra în panică şi pot frâna brusc. Multe dintre accidentele mortale în caz de cutremur au loc din cauză că şoferii nu au ştiut ce se întâmplă şi au crezut că e ceva în neregulă cu maşina lor. Din acest motiv, fie au oprit prea brusc, fie au oprit maşina într-un loc periculos sau au făcut una dintre celelalte greşeli de mai jos. Lasă întotdeauna o distanţă suficientă între tine şi cei din faţa ta, pentru a putea manevra în caz de pericol.

2. Nu intra în panică

Panica este cea care omoară cei mai mulţi oameni în cutremurele puternice, dar nu catastrofale. Păstrează-ţi calmul, redu viteza şi caută atent un loc în care să te opreşti în siguranţă.

3. Nu opri într-un loc periculos, pe poduri, sub versanţi, clădiri sau stâlpi

Maşina are o structură de rezistenţă orientată preponderent spre partea sa frontală, dar dacă este una modernă, este destul de rezistentă şi la răsturnare. Asta înseamnă că pavilionul său va fi suficient de rezistent pentru a face faţă cioburilor şi cărămizilor de mici dimensiuni care pot cădea împrejur.  Nu contează înălţimea clădirii, fereşte-te cât poţi de ele!

Evită, de asemenea, să opreşti pe malul unui râu sau să rămâi prea multă vreme într-o zonă inundabilă, în special în cazul unui cutremur foarte puternic. De asemenea,nu opri niciodată lângă un versant abrupt de munte, sau dacă eşti obligat să faci asta, opreşte cât mai departe de acesta şi fii pregătit să ieşi rapid din maşină.

4. Rămâi în maşină. Nu ieşi din ea cât timp pământul încă se mai zgâlţâie

Deşi maşina nu e indestructibilă, e totuşi o armură de metal în jurul tău. Dacă ai oprit într-un loc ferit, eşti mai apărat de probleme în maşină decât în afara ei – unii au fost accidentaţi mortal în timp ce ieşeau panicaţi din maşină, de către alţi şoferi care nu au oprit la timp, sau au fost loviţi de crăci de copac sau de bucăţi de sticlă şi tencuială căzute de la clădirile dimprejur. Descuie uşile, deschide geamurile pentru orice eventualitate (în cazul deformării caroseriei să poţi ieşi prin ele). Dacă în jurul tău au căzut fire electrice, nu te grăbi să ieşi din maşină – în ea eşti apărat de descărcările electrice. Dacă totuşi ieşi, evită cu orice preţ să le atingi.

5. Nu te pune sub maşină. Nici lângă ea

Unii sfătuiesc să ieşi şi să te ascunzi fie sub, fie lângă maşină. Nu e OK. Evident, dacă te întinzi lângă maşină, rişti să fii călcat de alţi şoferi sau chiar de propria maşină. Iar faptul de a te ascunde sub maşină nu te va proteja în cazul puţin probabil în care o întreagă clădire se va prăbuşi peste maşina ta, căci aceasta va fi aplatizată peste tine. Dacă te afli foarte aproape de o clădire şi nu poţi pleca de acolo imediat cu maşina, ieşi repede din ea şi îndepărtează-te de pericol. Dacă eşti într-o parcare etajată, caută locurile obişnuite de refugiu, cât mai spre interiorul clădirii, căci a sta în maşină în acest caz nu te va ajuta. Evident, nu fugi pe scări.

6. Nu-ţi continua drumul peste curgeri de apă sau crăpături mari în asfalt

Dacă cutremurul s-a oprit, fii foarte atent cum îţi continui drumul. În primul rând, şoseaua poate fi slăbită pe alocuri, iar dacă eşti într-o zonă muntoasă, pot cădea stânci de pe versanţi, sau chiar versanţii cu totul.

7. Reconectează-te cu lumea înconjurătoare, dar nu în timp ce conduci

E mai bine să trimiţi SMS-uri decât să încerci să suni în cazul unui cutremur puternic. De asemenea, comunicaţiile de date nu suferă la fel de mult în cazul unui astfel de eveniment, aşa că poţi alege să comunici tuturor că eşti bine prin contul tău de social media, sau prin aplicaţii de tip Viber. Fă acest lucru însă doar dacă staţionezi, nu în timp ce conduci!

În paralel, nu uita că radioul naţional este sursa principală de ştiri cu o astfel de ocazie, aşadar rămâi contectat pe acesta pentru a primi informaţii oficiale, unele pot privi chiar drumul din faţa ta. Alte aplicaţii care te pot ajuta în astfel de cazuri sunt Waze, Google Maps şi altele asemenea.

 

Fiti gata pentru orice situatie !

Un viitor automobil Apple?

Este tot mai probabil ca zvonurile despre un viitor automobil produs de Apple să fie adevărate. 

Doug Field s-a alăturat companiei Apple în 2018 pentru a conduce proiectul său auto, acum, fostul angajat Tesla a plecat la Ford unde va ocupa funcția de directorul al departamentului de tehnologie avansată. Această demisie pune sub semnul întrebării progresul înregistrat de Apple în dezvoltarea tehnologiei și experienței necesare pentru a concura în industria auto.

Cu toate acestea, eforturile Apple în materie de mașini au fost întotdeauna un paradox, deoarece vorbim despre un produs foarte anticipat, despre care compania nu spune aproape nimic.

La începutul anului 2021, era încă greu de evaluat progresul companiei. În ciuda rapoartelor potrivit cărora o mașină Apple va intra în producție în trei ani, cei familiarizați cu situația au declarat că lucrările de dezvoltare sunt încă într-un stadiu incipient.

Kevin Lynch, care a condus departamentul dedicat Apple Watch, a preluat câteva aspecte software ale proiectului auto. Această mișcare a ridicat alte întrebări, deoarece acesta nu provine din industria auto. Au existat și alte schimbări, ingineri din alte departamente s-au alăturat proiectului auto, însă pentru moment, nu este clar cine îl va înlocui în cele din urmă pe Field și dacă managerii existenți vor avea un rol mai mare.

De ce ar face Apple o mașină? Sunt trei motive mari și late.

-Apple are printre cele mai mari rezerve de cash, iar banii trebuie puși să lucreze pentru tine.

-Automobilele sunt produse de volum mare și cu preț mare, deci generează o mulțime de bani. Să luăm ca exemplu recent prezentatul Ford F-150 Lightning, care în 3 săptămâni a trecut de 100.000 de precomenzi. Prețurile sunt între 45.000 și 85.000 de dolari, dacă țin bine minte. Considerând că toate modelele precomandate au fost de 50.000 de dolari bucata, tot înseamnă comenzi de 5 miliarde de dolari pentru Ford dintr-un foc. Un model, o lansare, 3 săptămâni.

-Automobilele sunt acum computere pe roți. La asta se referea și articolul WSJ, defapt. Contează acum mai puțin suspensia și mai degrabă funcțiile oferite pasagerilor. Condus semiautonom, asistent vocal, iluminat ambiental adaptiv, uși care se închid singure, interfețe multimedia pe care poți face orice – acestea sunt elementele despre care se discută în segmentul mașinilor de lux, iar suspensia și puterea au ajuns la categoria “alte mențiuni”.

Cum va fi o mașină Apple? Cum credeți că va arăta, ce credeți că va avea special?

Încă nimeni nu  știe, dar cert este că Apple și-a dezvoltat deja o mulțime de tehnologii pe care le poate integra într-o viitoare mașină (procesoare proprii, Siri, Apple Music, Apple Maps, sisteme de plăți, tehnologie de condus autonom, cheie pe telefon, tehnologie LIDAR etc)

 

Mașinile viitorului – 2025

„Călătoria viitorului”

Majoritatea producătorilor auto sunt de acord: în următorii 10 ani vor avea loc mai multe schimbări în industria auto decât în ​​ultimii 20 – dar și în cei 20 s-au produs multe schimbări.

La începutul acestui secol, nu existau mașini de producție electrice sau semi-electrice; cel mai avansat sistem de propulsie a vehiculului a fost în prima generație Toyota Prius hibrid. Nu exista niciun radar disponibil pentru a detecta alte vehicule pe șosea. Radiourile auto aveau fie pachete de bandă, fie playere CD, iar textul în timp ce conducea pur și simplu nu exista.

Astăzi, vehiculele sunt atât de avansate încât este ceva uimitor. Deci, la ce ne putem aștepta în încă un deceniu?

Scopul pentru anul 2025 este ca mașinile să conducă singure și ca bateriile electrice să fie mai populare decât motoarele cu ardere internă.

General Motors și-a dat câteva termene publice pentru următorii câțiva ani: 20 de modele noi de vehicule electrice până în 2023 și un milion de vehicule electrice GM pe drum până în 2025. La moment, General Motors lucrează la vehicule cu hidrogen și tocmai și-a lansat noul concept (SURUS) – o platformă de camion silențioasă și autonomă. Armata SUA este deja interesată, deoarece SURUS ar fi foarte greu de detectat pe un câmp de luptă.

Până în 2025, vor exista mult mai multe vehicule electrice pe piață. Dar Mașina Anului, va fi fi ea una electrică? Poate că nu suntem atât de departe de la faptul că este ceva ca o celulă de combustibil [hidrogen],  cu emisii zero.

Răspunsurile unui specialist în domeniu:

Se va conduce singură?

„Va avea sisteme autonome incredibile, dar veți avea nevoie în continuare de un șofer la volan” (spune Romano) în parte, deoarece întrebarea legislativă despre cine este vinovat într-un accident va face progresul lent.

Cum va arăta salonul?

„Vor fi foarte puține butoane. Vei vorbi cu mașina ta”;  „În același mod în care Alexa sau Google Home interacționează astăzi cu noi, va interacționa și mașina dvs. Vorbește cu dvs., vorbiți cu ea. Are o conectivitate completă cu lumea dvs. digitală – cu siguranță până în 2025”.

  • Mai mult decât o lipsă de butoane și comutatoare în cea mai bună mașină din 2025, Toyota prezice că va fi o utilizare mai mare a ecranelor pentru a o controla și a îmbunătăți unitatea.

Există însă limite practice: „Cred că vor fi pe drum, dar vor funcționa în spații destul de bine definite”, cum ar fi permis numai pe autostrăzile controlate sau poate în nucleele din centrul orașului. „Va fi foarte dificil să aveți nivelul de fiabilitate atunci când aveți un drum mixt de mașini cu autonomie deplină și mașini fără inteligență deloc.” Cu toate acestea, pe măsură ce aerodinamica și siguranța se îmbunătățesc, mașinile devin standardizate în ceea ce privește formele și caracteristicile lor.

Specialistii spun, că, vehiculul va fi mai mult decât o mașină. Va fi o extensie a tot ceea ce facem.

 

 

 

 

Ce trebuie să faci în caz de potop când ești într-o mașină

Unul dintre cele mai înfricoșătoare scenarii pe care le pot experimenta șoferii și pasagerii este blocarea în interiorul unei mașini atunci când inundațiile acoperă brusc străzile. Dacă nu știți cum să gestionați această situație, situația dvs. ar fi mult mai gravă. Ar trebui să rămâi înăuntru până când vine ajutorul? Sau, este necesar să ieșiți imediat și să găsiți ajutor? Deoarece există o mulțime de soluții posibile, dintre care unele sunt complet greșite. Suntem aici pentru a vă ghida ce să faceți în urma unei inundații atunci când vă aflați într-o mașină.

Doar câteva sfaturi înainte de a continua cu privire la ce să facem într-o inundație: nu subestimați niciodată nivelul mic de adâncime a apelor.

De îndată ce mașina este înconjurată de apă, aveți tot dreptul să vă îngrijorați, dar  nu vă panicați niciodată. Nu așteptați ca inundația să se ridice la un nivel mortal. Într-adevăr, trebuie să vă amintiți următoarele instrucțiuni cu privire la ce trebuie să faceți în cazul unei inundații, dacă aceasta se ridică încă în jurul mașinii dvs.:

Fii vizibil

Nu trebuie să mergeți pe acoperișul mașinii dvs. și să fluturăm mâinile în aer.  Primul lucru pe care trebuie să-l faceți este să vă faceți mașina vizibilă aprinzând luminile de avarie și farurile.

Nu vă asigurați în interior

În mod ironic, trebuie să fii 100% liber de orice constrângere din interiorul mașinii. Ne referim în mod specific la centura  de siguranță. Nu credeți ideea că centura de siguranță vă va menține în siguranță atunci când vehiculul începe să plutească. La urma urmei, odată ce mașina plutește, aveți deja mari probleme. De îndată ce vedeți apa care vă înconjoară mașina, opriți vehiculul și eliberați-vă imediat de centura de siguranță. De asemenea, deblocați toate ușile. Dacă există autorități în apropiere, acestea vă pot deschide ușor ușa mașinii și vă pot salva.

Îndepărtați straturile de îmbrăcăminte

Dacă purtați pur și simplu două piese de haine, sus și jos, nu luați în considerare acest sfat. Cu toate acestea, dacă purtați o jachetă și alte tipuri de straturi, îndepărtați-le imediat pe toate. Această inițiativă vă împiedică să vă scufundați dacă va trebui să înotați.

Deschideți o fereastră.

Acum, să începem să ne gândim la cele mai nefavorabile scenarii. Ce se întâmplă dacă sunteți blocați în mijlocul inundației fără personal de securitate din jurul vostru? Înainte de a ajunge chiar la acest punct, este întotdeauna o idee bună să stați în interior ori de câte ori plouă.

Atâta timp cât mașina nu este încă sub apă, geamurile electrice funcționează de obicei chiar și în caz de inundație. După ce coborâți cu succes fereastra, ieșiți imediat. Găsiți un teren înalt și contactați 112.

 Planul B dacă nu puteți deschide o fereastră

Mai rău, există posibilitatea să nu mai puteți deschide ferestrele, mai ales dacă acestea sunt electronice. Deci, trebuie să recurgeți la ușile mașinii. Uitați de umezirea salonului. Aceasta este cea mai mică grijă în situațiile de urgență. Dacă sunteți prea slab pentru a deschide ușa mașinii, spargeți un geam. Asigurați-vă că aduceți în permanență un spargător de sticlă. Este greu să spargi cu forță o fereastră într-un spațiu compact dacă folosești alte instrumente. Aceste sfaturi sunt aplicabile numai dacă apa este încă la un nivel scăzut.

Din păcate, ușile mașinii sunt imposibil de deschis atunci când nivelul apei este deja prea ridicat. De ce? Două cuvinte: presiunea apei. Nu puteți deschide ușa unei mașini dacă există o presiune masivă afară. O soluție este egalizarea presiunii între partea interioară și cea exterioară a mașinii. Pentru a realiza acest lucru, nu mai aveți nimic de făcut decât să așteptați ca apa să vă umple mașina. Țineți-vă respirația odată ce scufundarea este completă și deschideți ușa imediat. Pentru asta a fost nevoie să vă desfaceți centura de siguranță, să deblocați ușile și să evitați să așteptați să se ridice apa, cu excepția cazului în care mașina este deja scufundată. După cum puteți vedea, nu numai că trebuie să luați lecții de conducere. Este esențial să știi să înotați.

Lasă-ți posesiunile în urmă

Cu excepția cazului în care nivelul apei este încă scăzut, uitați de bunurile dvs. din interiorul mașinii. Nu puteți înota corect dacă sunteți ocupat să vă transportați geanta. Dacă totuși puteți merge pe apă, acordați prioritate telefonului, astfel încât să puteți apela pentru ajutor oricând.

Lăsați autoritățile să vă „salveze” mașina

Când inundația dispare în cele din urmă, nu vă întoarceți la vehicul. S-ar putea să folosiți mult timp pornind sau împingând mașina până când nivelul apei crește din nou. În plus, personalul de urgență folosește întotdeauna mijloace adecvate pentru a duce mașinile într-un loc mai sigur.

 

Rezumat:

Prima soluție este să vă păstrați calmul. Când ești calm, mintea îți amintește cu ușurință ce să faci într-o inundație când te afli în interiorul unui vehicul. Scopul tău principal este să ieși din mașină și să mergi într-un loc mai înalt dacă nu există autorități în jur. Nu așteptați niciodată să crească nivelul apei. În cazul în care nu ați observat din liniile directoare, soluțiile progresează de la cele mai ușoare la cele mai nefavorabile scenarii. Nu vă lăsați expuși unei situații mai periculoase. În cele din urmă, puneți-vă mereu la curent cu actualizările meteo și învățați să înotați – pentru orice eventualitate.

10 sfaturi de luat în seamă când cumperi o maşină second-hand

Din ce în ce mai mulţi optează pentru cumpărarea unui autovehicul la mâna a doua, principalul avantaj fiind preţul mai mic în comparaţie cu maşinile noi. Riscurile sunt însă mari, dat fiind că multe anunţuri sunt înşelătoare şi pot ascunde maşini cu defecte majore.

Cumpărarea unei maşini implică o decizie foarte importantă având în vedere suma considerabilă de bani aflată la mijloc. Fie că îşi ia maşina din târg sau de pe internet, cumpărătorul trebuie să fie atent la un număr mare de factori pentru a nu risca să fie păcălit să cumpere o maşina cu vicii asunse sau chiar defecte majore.

Iată câteva sfaturi ce vă pot ajuta în luarea unei decizii de cumpărare a unei maşini la mâna a doua.

1. Numărul de kilometri din anunţul de vânzare nu trebuie să fie principalul factor de decizie pentru cumpărarea unei maşini.

Pentru maxim 100 de euro, vânzătorul maşinii poate modifica kilometrajul din bordul maşinii. Samsarii cunosc faptul că rulajul autovehiculului este un factor de decizie important pentru cumpărător, aşa că apelează la scăderea kilometrajului din bord sub un prag psihologic precum 100.000 sau 150.000 de kilometri deşi maşina poate avea chiar şi de câteva ori mai mult. Astfel, o maşină cu un număr mic de kilometri şi un an de fabricaţie îndepărtat ridică semne de întrebare, la care samsarii de obicei răspund cu replici precum „A fost ţinută în garaj” sau „A fost a unui om bătrân care nu o folosea prea mult”.

Numărul real de kilometri poate fi depistat în unele cazuri printr-o verificare la o reprezentaţă sau la un service autorizat.

2. Verifică vopseaua

Unul dintre aspectele ce trebuie verificate înainte de cumpărarea unei maşini second-hand este vopseaua autovehicului. Diferenţele de culoare în vopsea, diverse umflături sau iregularităţi în consistenţa vopselei sau prezenţa urmelor de vopsea pe chedere pot indica faptul că maşina a fost revopsită ca urmare a unui accident, ceea ce aduce în discuţie pericolul unor avarii tehnice ascunse, cauzate de reparaţia necorespunzătoare sau superficială şi de gravitatea accidentului. Zgârieturile sau loviturile indică gradul de exploatare al maşinii.

3. Caută urme de rugină

Prezenţa ruginii pe praguri, la uşi sau la aripile automobilului este un alt semn al uzurii sau al unei revopsiri de slabă calitate, posibilă urmare a unui accident. În plus, rugina poate indica faptul că proprietarul nu a îngrijit maşina sau că maşina a avut un rulaj mai mare decât se specifică în anunţ.

4. Verifică liniile şi aspectul general al maşinii

Pot exista şi situaţii în care maşina a fost revopsită doar pentru mici defecte de suprafaţă, astfel încât pentru a identifica mai exact motivul revopsirii, cumpărătorul trebuie să verifice liniile şi aspectul general al maşinii. Dacă linia uşii din faţă nu continuă fluent pe uşa din spate, sau linia aripilor prezintă iregularităţi la îmbinări, sau dacă maşina prezintă piese mai noi într-o anumită zonă sau există un spaţiu mai mare decât ar trebui la închiderea capotei sau a portbagajului, partea respectivă de caroseriei poate să fi fost înlocuită după un accident.

Totuşi, dacă reparaţia sau revopsirea a fost făcută în regia unui service specializat, urmele sunt mai greu de observat.

5. Verifică stopurile şi farurile

Farurile pot arata gradul de uzură al maşinii, la o examinare atentă. Dacă farurile sunt înceţoşate, maşina a fost rulată destul de mult, sau nu a fost întreţinută corespunzător. De asemenea, dacă stopurile şi farurile nu au acelaşi cod de producţie, acest lucru arată că ele au fost înlocuite, un indiciu al unei eventuale lovituri.

6. Uzura la interior

Pentru a descoperi numărul real de kilometrii parcurşi de un autovehicul, cel mai bun indicator nu este neapărat cel din bord. Uzura volanului, a pedalelor, a scaunelor, a schimbătorului de viteze, a balamalei portierei şoferului, a discurilor de frână sau a covoarelor sunt elemente ce pot indica faptul că istoricul autovehcului este de fapt mult mai bogat decât arată kilometrajul. Eventuale urme de sudură, rugină, indoituri la balamalele portierelor, sau dificultatea în inchiderea uneia dintre uşi sunt alte semne că maşina se poate să fi fost lovită.

Dacă geamurile maşinii nu au toate aceeaşi serie înseamnă ca au fost schimbate, lucru ce poate din nou trăda o eventuală lovitură în zona respectivă.

7. Verifică instalaţia electrică

Toate componentele instalaţiei electrice trebuiesc verificate, de la faruri, luminile de poziţie, lumina de marşarier la geamurile electrice şi închiderea centralizată, inclusiv becurile din bord şi funcţionarea tuturor butoanelor şi comutatoarelor din bord.

Orice bec care rămâne aprins fără motiv în bord poate ascunde o defecţiune tehnică sau la sistemul electric, în general greu de reparat şi costisitoare. De multe ori vânzătorul încearcă să minimizeze importanţa acestui lucru.

8. Fă un test-drive

Înainte de urcarea în maşină pentru test-drive, verifică dacă există pete de ulei sau lichid sub maşină, în cazul în care maşina a stat parcată în acelaşi loc mai multă vreme.

Gazele de eşapament evacuate la pornirea maşinii trebuie să aibe în mod normal culoarea albă. Fumul negru sau alb-albăstrui poate indica probleme la motor sau un consum exagerat de ulei. Starea cauciucurilor poate fi un bun indicator al unor eventuale probleme cu sistemul de direcţie. Dacă uzura cauciucurilor nu este identică pe ambele roţile motoare, acesta poate fi un indicator al unor eventuale probleme cu geometria roţilor, iar uzura neuniformă pe suprafaţa cauciucului poate fi un semn al altor probleme tehnice cu sistemul de direcţie.

9Verifică maşina în service

Dacă în urma probelor anterioare nu a apărut niciun potenţial semnal de alarmă, verificarea într-un service sau reprezentanţă poate certifica starea autovehiculului. Printre principalele componente ale maşinii ce trebuiesc verificate se numără sistemul de direcţie, distribuţia, motorul, transmisia şi instalaţia electrică. Preţul acestor verificări poate depăşi 100 de euro, însă fereşte cumpărătorul de eventuale cheltuieli ulterioare mult mai costisitoare.

Există posbilitatea ca vânzătorii de maşini din târgurile auto să aibă „colaborări” cu atelierele auto din apropiere, iar acestea să nu sesizeze cumpărătorul asupra eventualelor defecte ale maşinii. Din acest motiv, este recomandată alegerea unui service în care cumpărătorul să poată avea încredere.

10Atenţie la actele maşinii

Cumpărătorul poate verifica dacă numele proprietarului înscris pe cartea de identitate a vehiculului este acelaşi cu cel al vânzătorului. Dacă vânzătorul se recomandă ca prim şi unic proprietar, dar pe carte este inscripţionat numele altui şofer, acesta este un semn al posibiltăţii existenţei altor tentative de înşelăciune. De asemenea, cumpărătorul trebuie să verifice ca seriile de pe acte să corespundă cu cele ale maşinii şi să verifice fişa fiscală a maşinii, pentru a fi sigur că nu există amenzi neplătite.