CE STII DESPRE CLAXONUL MASINII TALE? IATA CUM FUNCTIONEAZA!

Daca la intrebarea Cine a inventat claxonul, majoritatea dintre noi ar spune: moldovenii!

Surprinzator este faptul ca nu noi suntem inventatorii, dar ce stim sigur este ca noi abuzam cel mai tare de acest dispozitiv.

Asadar, primul claxon dateaza din anul 1890. Acesta era compus dintr-un balon de cauciuc conectat la o trompeta ce functiona manual. Claxonul electric nu intarzie sa apara, acesta fiind inventat de Oliver Lucas din orasul Birmingham, in Anglia, 1910.

Acesta era compus dintr-un compresor mic de aer si o trompeta. Spre deosebire de claxonul din 1890, acesta era actionat electric. Abia in ani ’50 apar claxoanele dezvoltate cum le stim astazi, adica enervante.

La majoritatea masinilor moderne se monteaza doua claxoane ce arata la fel, dar care scot sunete diferite. Asadar, find vorba de tonalitate, unul va scoate 500Hz, iar celalalt intre 405 si 420 de Hz. Aceste valori sunt combinate si destinate pentru distingerea sunetelor in mediului aglomerat. Un sunet comun cu care te-ai obisnuit, cu siguranta nu-ti va mai atrage atentia, iar perceptibilitatea in situatii de fraciuni de secunda nu va mai fi la fel de eficienta.

Cum functioneaza claxonul?

Dispozitivul functioneaza pe baza unei diafragme metalice ce este montata pe un ax de otel ce pivoteaza de jos in sus. In momentul apasarii butonului de claxon, electromagnetul va actiona diafragma conectata pe contactor. Sunetul se formeaza prin miscarea diafragmei in jos si in sus foarte repede, exact ca un ciocanel ce bate in clopotelul unei sonerii Astfel, datorita vitezei cu care se misca diafragma, este realizat sunetul ce imita mii de bip-uri scurte intr-un timp extrem de scurt.

 

Important: Oricati nervi ne-ar face cineva, trebuie sa stim ca din cauza miilor de miscari, claxonul se incinge si poate provoca scurt circuit.

📞 Viber WhatsApp Telegram