Aparitia copiilor in orice familie este mult-asteptata de aceea grija pe care o manifesta parintii fata de ei este pe masura. In prezent, Regulamentul Circulatiei Rutiere include masuri obligatorii de siguranta la transportarea minorilor, asupra carora Auto Club Asist doreste sa atraga atentia. Despre importanta acestei prevederi ne marturiseste o indelungata istorie a acestui concept care a evoluat de-a lungul timpului pina la forma pe care o cunoastem noi astazi dar pe care o vedem si o acceptam ca o banalitate zi de zi.

Astfel primele scaune auto pentru copii erau de fapt soluţii improvizate, necorespunzătoare standardelor de astăzi. Încă din anul 1930, oamenii foloseau scaune speciale pentru a ţine copilul în maşină şi a-l împiedica să alunece de pe banchetă, mai ales dacă nu era altcineva care să ţină copilul, părintele fiind la volan. Multe dintre aceste scaune erau multi-funcţionale şi puteau fi folosite şi în afara maşinii.

Iată câteva exemple din acea vreme:

 Au trecut 30 de ani până când oamenii au realizat cât de importantă este siguranţa copiilor în timpul mersului cu maşina. Astfel, în anul 1960,scaunele auto pentru copii au fost regândite din punct de vedere al designului, astfel încât acestea să fie sigure şi să-i protejeze pe cei mici.Primul scaun pentru trasportul copiilor care avea la bază conceptul de siguranţă auto a fost creat în anul 1962 de către americanul Leonard Rivkin din Denver, Colorado. În acelaşi timp, în Marea Britanie, Jean Ames inventa un concept asemănător. Ambele scaune erau similare cu modelele pe care le cunoaştem astăzi. Ulterior, marile companii auto au început să dezvolte propriile concepte pentru transportul copiilor, pe care le testau pentru a fi optime şi în caz de accidente.

Începând cu anii 1980, au fost promulgate legi, în toate cele 50 de state componente ale SUA, care reglementau folosirea obligatorie a scaunelor auto pentru copii, iar grupurile de activişti au început să promoveze cercetarea şi educaţia în ce priveşte instalarea corespunzătoare a scaunelor auto destinate celor mici.

Începând cu anul 2013, în Republica Moldova este obligatoriu ca minorii cu vârsta de până la12 ani să fie transportați doar în autoturismul utilat cu sistem de reţinere (scaun auto) sau cu alte mijloace de adaptare (pernă specială, scaun de înălţare, care acordă posibilităţi de aplicare a centurilor de siguranţă standard), cu respectarea următoarelor cerințe:

a) sistemul de reținere a copiilor corespunde standardelor de siguranță;

b) sistemul de reținere a copiilor corespunde masei şi taliei copilului;

c) poziția copilului pe scaun permite aplicarea corectă (bazin/umăr) a centurii desiguranță,

În ultimul timp, s-au operat modificări la Codul Contravențional al Republicii Moldova, iar aceste schimbări s-au referit inclusiv la cei care nu au grijă să-și transporte copiii în siguranță.Astfel, agenții de patrulare sunt în drept să îi amendeze cu până la 1.200 de lei pe șoferii prinși în trafic fără scaune auto pentru copii.Pe lângă aceasta, conducătorul auto care a pus în pericol viața minorului se va alege și cu două puncte de penalizare.